توزیع یکنواخت تماس (UCD)
توزیع یکنواخت تماس (UCD) توزیع تمام تماس هایتان را به یک شماره مشخص امکان پذیر می باشد. کاربران می توانند با فشار دادن یک کلید یا شماره گیری یک کد این عملیات را فعال یا غیر فعال کنند.
کاربرد این سرویس بیشتر برای مراکز خدمات به مشتریان ، بخش سفارش و یا در مراکزی که حجم زیادی از تماس به یک عدد استفده می شود .
این سرویس فقط برای تماس هایی که در سیستم ذخیره شده فعال و تماس های دریافتی را به داخلی که آزاد باشد وصل می کند.
امکانات
1. اگر همه عوامل مشغول باشد ، تماس گیرنده می تواند در صف انتظار قرار بگیرد برای اولین کاربری که آزاد شود.
2. تماس گیرنده می تواند در هنگامی که تماس می گیرد تعداد افراد منتظر برای اتصال به اپراتور را بشنود (حداکثر این اعلام 14 ثانیه است)
3. تماس گیرندگان می توانند به صندوق پستی یا به گوشی دیگر فرستاده شوند زمانی که همه خطوط مشغول است یا تماس گیرنده را از سیستم خارج کند زمانی که تعداد کاربران در انتظار زیاد است.
4. به صورت روزانه ، هفتگی ، ماهانه و یا گزارشی به صورت ایمیل که شامل تعدادی از تماس های دریافتی ، تعداد تماس های پاسخ داده شده ، تعداد تماس های رد شده توسط تماس گیرندگان و تعداد تماس های که مشغول بوده در دسترس می باشد که توسط مدیریت قابل پیگیری می باشد.
5. تماس گیرندگان می توانند یک اخطار(علامت) در هنگام اشغال بودن خدمتگزاران بشنوند اگر هیچ خط داخلی آزاد نبود.