گروه فنی مهندسی ارتباط نمایندگی رسمی پاناسونیک 02188941000

گروه فنی مهندسی ارتباط نمایندگی رسمی محصولات مخابراتی پاناسونیک ، ارائه دهنده کلیه خدمات سانترال

گروه فنی مهندسی ارتباط نمایندگی رسمی پاناسونیک 02188941000

گروه فنی مهندسی ارتباط نمایندگی رسمی محصولات مخابراتی پاناسونیک ، ارائه دهنده کلیه خدمات سانترال

علت وجود کارت های مختلف و ظرفیت های گوناگون در مراکز تلفن پاناسونیک

در مجموعه های مختلف شرایط ارتباطی خاص خود آن مجموعه برقرار می باشد، به بیانی بهتر می توان گفت که در هر مجموعه خطوط شهری با تعداد خاص و یا کاربران با تعداد مختلفی هستند به همین دلیل وجود مرکز تلفنی باشرایط ثابت و غیر قابل انعطاف موجب می شود که شرکت های تولید کننده این محصولات (از جمله کمپانی پاناسونیک ) مجبور به طراحی و ساخت هزاران مر کز تلفن سانترال متناسب با این محیط ها شوند.


اما راه حل این موضوع چیست؟

پاناسونیک برای این منظور دو سری از محصولات را در نظر گرفت و روانه بازار کرد که به دوبخش بزرگ سری کم ظرفیت و سری پرظرفیت طبقه بندی می شود . در سری کم ظرفیت که برای محیط های کوچک در نظر گرفته شده 3جای کارت تعبیه شده  که این کارت ها به صورت ترکیبی از خطوط شهری و خطوط داخلی می باشند اما در سری پرظرفیت به دلیل ماهیت و ساختار خاص این مراکز تلفن که مخصوص محیط هایی بزرگ و نامحدود است پاناسونیک ابتدا با جداسازی کارت ها تلاش کرد تا تعداد خط شهری داخلی بیشتری به دستگاه معرفی کند.

پاناسونیک در این راه ابتدا خطوط شهری و خطوط داخلی را جداسازی و سپس با طراحی کارت آپشن (KX-TDA0190) امکان نصب چندین کارت مختلف را مانند کارت دیزا (KX-TDA0191) فراهم کرد و سپس قدم هایی بعدی مانند طراحی کارت PRI را در دستور کار خود قرار داد.


ظرفیت هر کارت چه مقدار است؟

همان طور که بیان شد در سری پر ظرفیت مدل های مختلفی برای محیط های گوناگون طراحی شده که هر کدام متناسب با نیاز مجموعه تجهیز شده اند. به همین منظور پاناسونیک هر کارت را در ظرفیت های مختلفی طراحی کرده است که این ظرفیت ها متناسب با نوع کارت متفاوت می باشد. این در نظر گرفتن ظرفیت های مختلف از نظر اقتصادی بسیار به صرفه است زیرا در مجموعه هایی متوسط که 10 خط داخلی دارند وجود کارت 16تایی داخلی فرد را مجبور به خرید کارت 24تایی خط داخلی نمی کند که این امر در عین کاهش هزینه های خرید این محصول موجب جذب مجموعه برای مجهز شدن به این مراکز ارتباطی می شود.
با توجه به توضیحات فوق می توان دلیل وجود کارتهایی با ظرفیت های مختلف را به راحتی فهمید و در هنگام خرید با توجه به ظرفیت کاربران و نوع سیستم مورد نیاز خریدی آگاهانه کرد.

تنظیمات تلفن اختصاصی دستگاه سانترال پاناسونیک


در تلفن اختصاصی پاناسونیک می شود عملکرد تلفن را تنظیم کرد . مثلاً می توان با توجه به نیازمان دکمه های تلفن را تنظیم کنیم . برای اینکه روی تلفن خود برنامه بریزیم باید تلفن را در حالت برنامه ریزی بگذاریم که در این حالت اگر کسی تماس بگیرد تلفن اشغال می باشد .


نکته : برای برگشتن به حالت عادی باید از حالت برنامه ریزی خارج شد و این برنامه برای تلفن تک خط (معمولی) قابل استفاده نمی باشد .


قبل از اینکه برنامه را اجرا کنید مطمئن شوید گوشی در جای خود قرار دارد و دکمه SP-PHONE  خاموش است .
با قرار دادن دکمه memory در حالت program و یا فشار دادن دکمه program  که در مجموعه دستگاه های مدل KX-T7300 وجود دارد ، به حالت برنامه ریزی بروید . وقتی وارد حالت برنامه ریزی شدید صفحه نمایش تلفن سانترال پیام زیر را که نشانگر حالت برنامه ریزی اولیه می باشد نشان می دهد:


PITS-PGM NO ? 

PROGRAM

نکاتی مهم درباره تلفن سانترال


 راهنمایی های مربوط به حالت برنامه ریزی روی صفحه نمایش وجود دارد و با استفاده از این اطلاعات می توانید قدم به قدم برنامه ریزی را بر روی تلفن خود انجام دهید .
پس از اینکه برنامه ریزی انجام شد دکمه memory را روی حالت set قرار دهید و یا دکمه program  (که مربوط به مدل KX-T7300) بفشارید .


نکته ای که باید بدانیم :
اگر خط داخلی تلفن خود را تغییر دهید تنظیمات انجام شده از تلفن شما پاک خواهد شد .

علت انتخاب و استفاده از دستگاه سانترال

علت انتخاب و استفاده از دستگاه سانترال

سانترال ، مرکز تلفنی منعطف و قابل تغییر و بروزرسانی می باشد و ایجاد و پیاده سازی این تغییرات همگی از طریق نرم افزار پاناسونیک و یا تلفن مدیریتی آن انجام می شود . پشتیبانی از خطوط شهری با کارت هایی خاص و تعریف سطوح کاربری تلفن متناسب با جایگاه هر فرد با کارت های داخلی سانترال و محدودسازی یا اعمال محدودیت برای کاربرانی خاص و یا  کلیه کاربران برای تعیین کلاس و سطح کاری هر فرد و دسترسی به خطوط وحتی در نحوه دریافت تماس...


عملکرد سانترال
با توجه به توضیحات فوق می توان فهمید که سانترال با توجه به شرایط موجود و توانایی هایی که دارد کار مدیریت و کنترل و توزیع تماس ها را عهده دار می باشد و این عملکرد در هر مدلی متفاوت و بسته به شرایط  فرد و محیط  قابل تغییر است .


علت بهینه سازی خطوط شهری
بهینه سازی خطوط و تماس ها از بزرگترین کارهایی هستند که این مرکز تلفن بر عهده دارد و یکی از دلایل طراحی و ساخت آن این موضوع است . یکپارچه سازی خطوط شهری و درهم تنیده شدن تلفن داخلی ها و امکان دسترسی همگان به خطوط و یا تعریف نوع و میزان دسترسی از بزرگترین وی‍ژگی های سانترال به شمار می آید.


علت خرید سانترال
با توجه به مطالب گفته شده علت خرید سانترال کاملاً توجیه کننده و قابل قبول است . مرکز تلفن با قابلیت سطح بندی و مدیریت تماس ها بهترین سیستمی است که یک فرد می تواند در شرکت خود  از آن بهره بگیرد .

چه شماره هایی را بر روی کلید dss خود ثبت و ذخیره کنیم ؟


آیا تا به حال به شماره هایی که بر روی گوشی شما تعریف شده است دقت کردید ؟

آیا به همان اندازه که از این کلید ها باید به درستی بهره می گیرید  ؟
آیا وجود این کلیدها شما را از شماره گیری اضافه و زمان بر رها کرده ؟
این سوالات و سوالاتی از این حیث ، مجموعه سوالاتی کلیدی می یاشند که هر چند وقت یکبار باید به آنها پاسخ دهید . تلفن سانترال در مدل های مختلف از سری آنالوگ یا سری دیجیتال و یا تحت شبکه به کلیدهای کوچک چراغ دار مجهزند که این کلیدها در هر تلفن تعدادی مختصات دارند به طور مثال تلفن KX-DT333 مجهز به 24 کلید میانبر تماس (کلید dss) و تلفنی مانند KX-NT321 دارای 8 کلید dss  است .

در این مقاله قصد داریم به این سوالات پاسخ دهیم و به شما در ماهیت شماره هایی که باید ذخیره شود کمک کنیم .
در هر تلفنی متناسب با تعداد کلیدهای میانبر تماسی نوع ذخیره سازی متفاوت است اما با کلی تفکدر در این زمینه می توان به قالبی کلی در این زمینه دست یافت .  3 نوع شماره برای ذخیره در سانترال وجود دارد که به قرار زیر است :

        شماره داخلی در سانترال   
        شماره خط شهری
        خط برای برقراری تماس



صرف نظر از نحوه ذخیره سازی شماره ها در تلفن سانترال باید به الویت هر شخص مراجعه کرد که به تفکیک  می توان بیان نمود :


افرادی که در کنار پاسخ گویی به تماس ها فقط به شماره هایی خاص تماس برقرار می کنند.

این افراد (مانند اپراتورها) در کنار پاسخ گو بودن به تماس ها ممکن است در طول ساعت کاری با شماره هایی خاص تماس بگیرند  که این شماره های خاص ممکن است مدیریت مجموعه و یا افراد خاص دیگری باشد . این افراد بهتر است در تلفن خود الویت ثبت شماره این افراد را بگذارند تا برای هر تماس آزاد سازی خط کرده و سپس شماره گیری کنند . با این کار با فشردن یک کلید تماس به راحتی برقرار شده و برای تماس دیگر با آزادسازی خط با شماره 9 (یا هر شماره دیگری که در سانترال برنامه ریزی شده است ) این امر به سهولت امکان پذیر می شود.

افرادی که فقط تماس گیرنده هستند .

این افراد (مانند بازاریابان تلفنی) فقط تماس گیرنده هستند و این تماس هایی که برقرار می کنند ممکن است قسمتی با شماره هایی خاص و قسمتی با شماره هایی جدید و غیر تکراری باشند . به این دسته از افراد پیشنهاد شده که ابتدا خط شهری را در این کلید ها تعریف کنند تا با فشردن یک کلید به راحتی  تماس برقرار کرده بعد این شماره های خاص را در dss های باقی مانده ذخیره کنند .

افرادی که در مجموعه فقط از تماس های داخلی استفاده می کنند .

این افراد (مانند کارکنان واحد اداری) با حجم بالای تماس های داخلی روبرو هستند که ممکن است این حجم بالا با افراد خاص در طول ساعت کاری بیش از دیگر افراد باشد به طور مثال اصطحکاک واحد اداری با واحد فنی ممکن است بیشتر باشد به همین دلیل ثبت شماره افراد مشغول در این واحد باید الویت ثبت شماره ها باشد .

افرادی که با سه نوع این شماره ها درگیر و در تماس هستند .

این افراد (مانند مدیریت) همواره با افراد شاغل در شرکت (داخلی ها) و افراد خارج از مجموعه (شماره های شخصی خاص) در تماس هستند و ممکن است در این حین تماس هایی جدید داشته باشند که این شماره ها کاملاً جدید می باشند . این افراد بهتر است ابتدا با ثبت شماره هایی برای آزادسازی خط شهری سهولت برقراری تماس را تجربه و سپس با الویت بندی شماره های شهری خاص و یا شماره داخلی های خاص کلیدهای dss  را پر کنند .
نکته ای مهم :
بهتر است در تمام این دسته از افراد حتماً یک کلید را به خط شهری اختصاص داد تا افراد به راحتی بتوانند بدون دغدغه با فشردن یک کلید خط شهری را آزاد نموده و تماس را برقرار کنند .

تفاوت تلفن رومیزی ساده و تلفن رومیزی مدیریتی


تلفن، سیستم ارتباطی پیشرفته می باشد که متناسب با ارتقاء تکنولوژی این وسیله ارتباطی نیز رشد می کند تا نیاز های افراد را به راحتی برطرف کند اما هنوز هم با رشد تکنولوژی افرادی هستند که نوجهی به این رشد ندارند و هزینه اولیه ای که می پردازند برایشان بسیار حائز اهمیت است  و یا صرف نظر از قابلیت های گسترده تلفن ها به دنبال سیستمی ساده جهت پاسخ گویی به تماس ها می باشند به همین دلیل است که شرکت های تولید کننده این محصولات به تولید مدل های مختلفی از این وسیله می پردازند.

دستگاه سانترال وسیله ای است که به کاربران زیاد استفاده مناسب را از خطوط شهری می دهد و برای استفاده از این خطوط وجود تلفن لازم و ضروری می باشد.هم چنین در شرکت ها افراد در جایگاه های مختلفی حضور دارند و هر فرد متناسب با سمت خود از تجهیزات خاص خود برخوردار است که این تجهیزات شامل تلفن مخصوص، میز مخصوص، کامپیوتر شخصی و... است.
تلفن های رومیزی به دو دسته بزرگ تلفن رومیزی ساده و تلفن رومیزی مدیریتی تقسیم  می شوند که با توجه به نام های بیان شده تفاوت آنها کاملا نمود پیدا می کند. تلفن ساده، گوشی هایی معمولی با حداقل امکانات هستند که به فرد فقط امکان برقراری تماس و یا پاسخ گویی به تماس ورودی را می دهد اما تلفن های مدیریتی علاوه بر این دو کار بیان شده امکان مدیریت خطوط و تماس ها را به فرد می دهد که خود دنیایی از امکانات است و زیر مجموعه های خاص خود را دارا می باشد. علاوه بر ظاهر کاملا متفاوت این دو دسته از محصولات ارتباطی تفاوت هایی هم در نرم افزار و تجهیزات بکار رفته در آنها وجود دارد.
گوشی های موجود در تلفن های رومیزی مدیریتی به گونه ای طراحی شده است که کاهنده بسیار شدید نویز و صداهای اضافه در محیط است که این امر باعث شده که در مکالمات طولانی و یا مکالماتی در مکان هایی پر سر و صدا افراد با کمترین آسیب به گوش بتواند مکالمه را انجام دهند که این امر در نهایت موجب کاهش سردرد در افراد می شود. این تفاوت را می توان  با امتحان یک مکالمه بسیار کوتاه با این نوع تلفن ها متوجه شد.
وزن سبک گوشی این وسیله های ارتباطی باعث شده تا در مکالمات طولانی فرد بادست درد مواجه نشود که در تلفن های ساده این امر بسیار آزار دهنده است.
این دو عامل، در کنار یکدیگر امکانات بی نظیر این گوشی ها سبب شده تا گروه فنی مهندسی ارتباط به شرکت ها توصیه کند که بدون در نظر گرفتن هزینه اولیه ای که به نظر سنگین می آید این تلفن ها را تهیه کنند.