گروه فنی مهندسی ارتباط نمایندگی رسمی پاناسونیک 02188941000

گروه فنی مهندسی ارتباط نمایندگی رسمی محصولات مخابراتی پاناسونیک ، ارائه دهنده کلیه خدمات سانترال

گروه فنی مهندسی ارتباط نمایندگی رسمی پاناسونیک 02188941000

گروه فنی مهندسی ارتباط نمایندگی رسمی محصولات مخابراتی پاناسونیک ، ارائه دهنده کلیه خدمات سانترال

سرویس پیام کوتاه (SMS) در دستگاههای سانترال پاناسونیک

سرویس پیام کوتاه (SMS)

هنگامی که مکالمه ای از طریق خط مخصوص سرویس پیام کوتاه به مرکز تلفن سانترال می رسد و توسط مرکز تلفن دریافت می شود ، مرکز تلفن می تواند مکالمه مخصوص حاوی پیغام نوشتاری SMS  را به داخلی شرکت که از قبل تعیین شده است از تلفن معمولی (SLT)  که توانایی پشتیبانی سرویس پیام کوتاه را دارد ، وصل کند .

خط سرویس پیام کوتاه خطی است که اجازه می دهد که پیغامهای نوشتاری را از طریق شبکه خطوط تلفن شهری (PSTN)  ارسال و یا دریافت کند.

اگر استفاده کننده از داخلی قابلیت دریافت سیگنالهای کالر آیدی داشته باشد و مرکز تلفن یک مکالمه مخصوص SMS  را از یک شماره مخصوص آن خط که قبلا ذخیره شده است دریافت کند ، در این حالت مرکز تلفن می تواند مکالمه را به داخلی استفاده کننده از تلفن معمولی و از قبل برنامه ریزی شده ، انتقال دهد مکالمات دیگر وارد شده به داخلیهای که دارای امتیاز زنگ خط شهری می باشند ، طبق برنامه قبلی انتقال داده خواهند شد و فقط خط مخصوص پیام کوتاه که توسط مرکز تلفن تشخیص داده می شود به داخلیهای مربوطه فرستاده خواهد شد.

این سرویس با استاندارد ETSI  در خطوط مخابراتی موافقت دارد

این سرویس فقط در داخلی های که از تلفن های معمولی که دارای توانایی ارسال و دریافت پیام کوتاه هستند ، کار خواهد کرد.

تایمر و کارایی آن در دستگاه های سانترال پاناسونیک

تایمر و کارایی آن در دستگاه های سانترال پاناسونیک

در سانترال های پاناسونیک برنامه تایمر بر روی خطوط داخلی سازمان قابل اجرا شدن است که با فعال کردن این برنامه بر روی هر داخلی سانترال ، مدت زمان مکالمه آن داخلی را با خط شهری محدود می کنیم. مدت زمان این محدودیت با برنامه تنظیم می شود و اینکه برای کدام داخلی این محدودیت اعمال می شود ، با برنامه تعیین می شود . اول باید حداکثر مدت زمان مکالمه را تنظیم کنیم ( بین 1 تا 32 دقیقه ) و سپس برای هرکدام از داخلی ها محدودیت مدت مکالمه مشخص شود.

از 15 ثانیه مانده به پایان مکالمه (مدت مجاز و مشخص شده) هر 5 ثانیه یکبار صدای بوق اخطار برای هردو نفر مکالمه کننده فرستاده خواهد شد.

این برنامه در زمانی فعال خواهد بود که مکالمه از داخلی های سازمان برقرار شده باشد

زمانی که یک داخلی بدون تایمر مکالمه ای را برقرار کند و بعد این تماس را به یک داخلی با محدودیت زمان مکالمه انتقال دهد ، مدت زمان مکالمه از لحظه انتقال محاسبه خواهد شد.

پیچ کردن (paging)

پیچ کردن (paging)


در دستگاه سانترال استفاده کنندگان از داخلی می توانند به صورت همزمان چند نفر را پیچ کنند ، صدای شخص پیج کننده از طریق بلندگوی تلفن اختصاصی با دستگاه پیج خارجی پخش خواهد شد. 

شخص پیج شده می تواند از هرکدام از داخلی های دستگاه به پیج پاسخ دهد.

روش های پیج در تلفن های سانترال پاناسونیک :

تمام داخلی ها: از طریق بلندگوی تلفن اختصاصی دستگاه پیج خواهند کرد.

پیج گروهی : گروه داخلی تنظیم شده از طریق بلندگوی تلفن اختصاصی پیج خواهند شد.

پیجر خارج از دستگاه: پیج از طریق دستگاه پیج پخش خواهد شد.

پیج گروهی خارج از دستگاه: تمام داخلی ها از طریق بلندگو تلفن اختصاصی دستگاه و دستگاه پیج خارجی پیج خواهند شد.


-          استفاده کنندگان از داخلی می توانند پس از پیج شدن مکالمه را انتقال داده و یا از پیج شدن خود جلوگیری نماید.

-          برای استفاده از دستگاه پیج خارجی در تلفن هاس سانترال پاناسونیک ، ابتدا باید آن را روی دستگاه نصب کرد . فقط یک پیجر خارجی می توانید روی دستگاه نصب کنید.

-          قبل از صدای پیج شدن ، یک بوق مخصوص برای داخلی ها پخش خواهد کرد و افراد می توان آن را غیر فعال کرد.

-          اگر یک داخلی متصل به دستگاه سانترال ، برنامه مزاحم نشوید (DND)  یا برنامه عدم پیج (Pagin Deny)  را فعال کرده باشد و یا در حال استفاده باشد ، پیج نخواهد شد.

سیستم نمایشگر (Caller Id)

سیستم نمایشگر (Caller Id)


پاناسونیک برای راحتی کاربران تلفن ها و دستگاههای سانترال این قابلیت را اضافه کرده تا اطلاعات تماس گیرنده قابل رویت باشد.

در دستگاههای سانترال پاناسونیک این سرویس می تواند اطلاعات تماس گیرنده (نام و شماره تماس) را از خطوط تلفن  (CO)  دریافت کند. هنگامی که تماسی برقرار شود ، این اطلاعات می توانند روی صفحه نمایش تلفن های متصل به سانترال  نمایش داده شود و اطلاعات تماس گیرندگان در داخل نرم افزارهایی که با آنها تماس برقرار شده ذخیره خواهد شد تا استفاده کنندگان بتوانند بعدا از این اطلاعات استفاده کنند.


لیست مشخصات تماس گیرندگان هر داخلی ، به صورت خودکار ، ذخیره خواهد شد. و این اطلاعات می تواند برای مشاهده مشخصات تماس گیرندگان یا تماس با آنها استفاده شود.


سیستم می تواند به نوعی تنظیم شود که شماره تماس گیرندگان قابل ویرایش باشد...


سیستم نمایشگر (Caller Id) وابسته به مرکز مخابرات منطقه شما است.

ارسال مکالمه (call forwading)

ارسال مکالمه (call forwading)

 در دستگاههای سانترال پاناسونیک هنگامی که کسی با تلفن شما تماس بگیرد ، می توانید آن را به داخلی دیگر یا یک خط مستقیم دیگر (خارج از سیستم) ارسال کنید.


از ویژگی های این سرویس می توان موارد زیر زا نام برد:

1.       روی تلفنی که سیستم ارسال تماس را تنظیم کرده اید ، نمی توانید تماسی دریافت کنید.

2.       هنگامی که برنامه دریافت تماس ها را روی داخلی خود تنطیم کرده اید ، اگر برنامه مزاحو نشوید (Do Not Disturb) قبلا روی دستگاه فعال باشد، غیر فعال خواهد شد.

3.       اگر بین دوخط تلفن با سیستم ارسال تماس ، ارتباط برقرار شده باشد و مدت زمان برقراری ارتباط تنظیم شده باشد ، در هنگام مکالمه  15 ثانیه قبل از پایات زمان برای هردو طرف بوق مخصوصی پخش خواهد شد که در این صورت باید تماس قطع گردد. 

برای این روش حالتهای زیر در نظر گرفته شده است:

مشغول یا بدون پاسخ (Busy Or No Answer)

هنگامی که خط شما مشغول باشد یا در مدت زمان تنظیم شده به تلفن پاسخ ندهید ، تمام تماس ها به داخلی دیگر خواهد شد.

به خط تلفن خارجی (To an Outside (CO)Line)

با نصب برنامه ای روی دستگاه می توانید تمام تماس های برقرار شده با تلفن داخلی خود را به یک خط تلفن مستقل (خارج از سیستم) ارسال کنید.

دریافت تماس ها (Follow Me)

تمام تماس های برقرار شده با سیستم به تلفن داخلی شما ارسال خواهدکرد.