گروه فنی مهندسی ارتباط نمایندگی رسمی پاناسونیک 02188941000

گروه فنی مهندسی ارتباط نمایندگی رسمی محصولات مخابراتی پاناسونیک ، ارائه دهنده کلیه خدمات سانترال

گروه فنی مهندسی ارتباط نمایندگی رسمی پاناسونیک 02188941000

گروه فنی مهندسی ارتباط نمایندگی رسمی محصولات مخابراتی پاناسونیک ، ارائه دهنده کلیه خدمات سانترال

دستگاه 3 به 8 سانترال چیست؟


دستگاه های کم ظرفیت پاناسونیک که در حال حاضر در بازار موجود هستند دو مدل KX-TES824 و KX-TEM824 است. دستگاه KX-TES824  به صورت پیش فرض 3 خط شهری را پشتیبانی می کند و به 8 کاربر اجازه استفاده از خطوط تلفن را می دهد. این دستگاه به دلیل این حداقل قابلیت به دستگاه 3به8 نیز معرفی می شود.اما همانطور که می دانید با نصب کارت های افزایش ترافیک می توان تعداد خطوط شهری و داخلی دستگاه سانترال را افزایش داده و این میزان افزایش 8به24 است یعنی پشتیبانی از 8 خط شهری و اجازه استفاده از این خطوط برای 24 کاربر از تلفن پاناسونیک.
هم چنین می توان در شرکت هایی که خطوط شهری کم ولی استفاده کنندگان تلفن زیاد است، بجای استفاده از کارت های افزایش ترافیک 3به8 یا 2به8 کارت داخلی 8تایی آنالوگ را برروی دستگاه سانترال نصب کرد که این امر امکان استفاده کاربران بیشتر را با در نظر گرفتن تعداد خطوط شهری کم فراهم می کند. این دستگاه های کم ظرفیت پاناسونیک 3 جایگاه کارت بر روی آنها قرار دارد که فرد متناسب با نیازهای شرکتی خود می تواند از کارت های زیر در مرکز تلفن خود استفاده کند.


انواع کارتهای قابل نصب بر روی دستگاه سانترال کم ظرفیت پاناسونیک :

    KX-TE82483    کارت افزایش دهنده 3 خط شهری و 8 خط داخلی   
    KX-TE82480    کارت افزایش دهنده 2 خط شهری و 8 خط داخلی
    KX-TE82474    کارت افزایش دهنده 8 خط داخلی
    KX-TE82494    کارت مزاحم یاب 3 پورته
    KX-TE82491    کارت افزایش دهنده 1 پورت دیزا (منشی گویا تلفنی) به مدت 180 ثانیه
    KX-TE82492    کارت ضبط پیغام به مدت 60 دقیقه
    KX-TE82461    کارت در بازکن 2 پورته
    KX-TE82460   کارت در بازکن 4 پورته

مکالمه خط شهری به خط شهری


سانترال پاناسونیک، مرکز تلفنی همه کاره است که خدماتی بی نظیر را ارائه می دهد. یکی از این قابلیت ها انتقال مکالمه ی ورودی به سانترال از طریق خط شهری به یک شماره دیگر می باشد . در ذیل اطلاعات کافی در این مورد بیان شده است :


فرستادن مکالمه به خط شهری

کاربری که امکان پاسخ گویی به تلفن داخلی خود را ندارد، می تواند به گونه ای داخلی خود را برنامه ریزی کند که تمام تماس های ورودی به فرد (چه تماس داخلی درون سازمانی و چه تماس های ورودی شرکت) به یک خط شهری خارج از دستگاه سانترال انتقال یابد. برای این منظور باید برنامه "607" سانترال را فعال نمود. این برنامه باعث می شود که بدون زنگ خوردن تلفن داخلی فرد، تماس به صورت کاملا مستقیم به شماره ای که فرد مشخص کرده است فرستاده شود.

انتقال مکالمه به خط شهری

برای انتقال مکالمه به فردی که در خارج از محیط کار است باید در حین انجام مکالمه با خط شهری، مکالمه را به یک خط شهری خارج از مرکز تلفن منتقل کرد. برای این منظور با کلید TRANSFER خط را هلد و پس از آزاد کردن یک خط شهری و گرفتن شماره دیگر این انتقال را انجام داد. در این حالت دو طرف به مکالمه با همدیگر به مکالمه می پردازند.

ایجاد کنفرانس بدون حضور برقرار کننده کنفرانس

استفاده کننده از داخلی در حالی که با دو طرف ( با دو خط شهری) در حال انجام یک مکالمه کنفرانسی است با فشار دادن کلید CONF می تواند از کنفرانس خارج شود و به دو طرف بیرونی اجازه دهد که به مکالمه خود با یکدیگر ادامه دهند.( خط شهری به خط شهری)

امکان تصرف خط شهری از سیستم دیزا

در هنگامی که تماسی تلفنی با سانترال برقرار می شود در صورت فعال بودن سیستم دیزا فرد به آن وصل می شود. اگر شخص تلفن کننده دارای کد دسترسی به خطوط شهری سانترال را داشته باشد ( این کد از قبل برنامه ریزی شده) می تواند بعد از شنیدن پیغام دیزا کلید * را فشار دهد و با وارد کردن کد از قبل تعیین شده مکالمه خود را از طریق خطوط شهری وارد شده در دستگاه سانترال انجام دهد. برای این کار بعد از وارد کردن کد دسترسی وارد کردن کد آزاد سازی خطوط  (0و9) الزامی است.

دستگاه سانترال ، سیستمی مناسب برای مدیریت و کنترل رستوران


امروزه با توجه به این امر که مشغله روزانه افراد بسیار زیاد است و گاهی حتی یک شبانه روز برای انجام کارهای روزمره کم می باشد ، پخت و پز و آشپزی جایگاه خود را از دست داده و یا بسیار کم رنگ شده است . به همین ترتیب وجود رستوران ها بسیار زیاد و افراد مراجعه کننده به آنها بیش از قبل است .
رستوران ها برای جلب رضایت مشتری همواره خدماتی خاص را در نظر دارند که این خدمات ممکن است گاهی فقط جنبه تبلیغاتی داشته یاشد و یا گاهی صرفاً جهت جلب رضایت هرچه بیشتر مشتری است . انتخاب آشپز مناسب ، سرویس دهی عالی و خاص و حتی سرویس پاسخ گو برای پوشش تماس ها ورودی جزء این مواردی است که یک مدیر رستوران همیشه برای جلب رضایت و وفاداری مشتری در نظر دارد .

سرویس دهی بیرون از رستوران

این سرویس امکانی ویژه است که می توان گفت اکثر رستوران ها آن را در نظر گرفته اند بدین معنا که با دریافت تماس و ثبت سفارش شخص غذای مورد نظر تهیه و توسط پیک های بیرون بر به منزل فرد ارسال می کند.
در اکثر رستوران های بزرگ این واحدها بسیار بزرگ با حجم بالایی از تماس ها مواجه اند . هم چنین در آشپزخانه رستوران نیز این شلوغی را می توان به خوبی احساس کرد . حجم بالای تماس گیرنده ، حجم بالای سفارش های حضوری باعث می شود تا واحدی با نام پیگیری و یا نظارت در این محیط ها احساس شود .

دستگاه سانترال چگونه به کمک مدیر رستوران می آید ؟

برای پوشش مناسب تماس های ورودی می توان از دستگاه سانترال استفاده کرد . همان طور که بیان شده و می دانید این مرکز تلفن را می توان با دستگاه پردازنده صوتی یکپارچه نمود و این یکپارچه سازی به افراد کمک می کند تا حجم تماس ها را مدیریت کنند . مراحل را با یکدیگر مرور می کنیم .

1- دریافت تماس ، ورود آن به دستگاه سانترال

در این بخش فرد تماس گیرنده با شنیدن پیغام خوشامدگویی مواجه شده و پس از معرفی شدن داخلی ها در صورت درخواست سفارش ، یک کلید خاص (مثلاً عدد 1) و برای پیگیری سفارش ، یک کلید دیگر (مثلاً عدد 2) را شماره گیری می کند .

2- ارتباط تماس با واحد ثبت سفارش غذا در سانترال

در صورتی که فرد کلید 1 را در مثال فوق فشرده باشد به واحد ثبت سفارش غذا متصل می شود و در این هنگام اپراتور و یا فرد مربوطه تماس را پاسخ داده و سفارش را ثبت و به آشپزخانه ارجاع می دهد .

3- ارتباط تماس به واحد پیگیری سفارشات در سانترال

در این قسمت فرد با فشردن کلید 2 وارد واحد دیگری شده که می تواند سفارش خود را پیگیری کند که در چه مرحله ای است و با دریافت تماس پاسخ دهی از سمت اپراتور در مورد مرحله آماده سازی سفارش اطلاع پیدا می کند .

این روند بدون شک بهترین تأثیر را برای تماس گیرنده داشته و می توان آن ها را جزء 3 اصل وفادار سازی مشتری طلقی کرد .

پیج کردن در دستگاه سانترال

در برخی دستگاه های سانترال این قابلیت قرار دارد که استفاده کنندگان از تلفن سانترال می توانند به صورت همزمان چند نفر را پیچ کنند. صدای شخص پیج کننده از طریق بلندگوی تلفن اختصاصی یا دستگاه پیج خارجی پخش خواهد شد. شخص پیج شده می تواند از هرکدام از داخلی های دستگاه به پیج پاسخ دهد.

روش های پیج در سانترال :

تمام داخلی ها: تمام داخلی های دستگاه سانترال از طریق بلندگوی تلفن اختصاصی پیج خواهند شد.


پیج گروهی : یکی از قابلیت های سانترال گروه بندی داخلی هاست که در هنگام لزوم می توان از این گروه های تنظیم شده استفاده کرد. یکی از کاربردهای این گروه بندی فراخوانی افراد طبق دسته بندی انجام شده است و گروه داخلی تنظیم شده از طریق بلندگوی تلفن اختصاصی پیج خواهند شد.


پیجر خارج از دستگاه: از دیگر قابلیت های دستگاه سانترال متصل شدن دستگاه پیج به این مرکز تلفن است که می توان با استفاده از این دستگاه درخواست فراخوان را پخش کرد.


پیج گروهی خارج از دستگاه: تمام داخلی های سانترال به صورت همزمان از طریق بلندگو تلفن و دستگاه پیج خارجی فراخوان می شوند.

نکات مهمی که در این برنامه سانترال باید در نظر داشت:

استفاده کنندگان از داخلی می توانند پس از پیج شدن مکالمه را انتقال داده و یا از پیج شدن خود جلوگیری نماید.
قبل از صدای پیج ، یک بوق مخصوص برای داخلی ها پخش خواهد کرد و می توان آن را غیر فعال کرد.
اگر یک داخلی ، برنامه مزاحم نشوید (DND) یا برنامه عدم پیج (Pagin Deny) را فعال کرده باشد و یا در حال استفاده باشد ، پیج نخواهد شد.

خدمات سانترال پاناسونیک و خدمات تلفن سانترال


سانترال پاناسونیک به منظور ایجاد یک شبکه خصوصی در یک مجموعه (شرکت) مورد استفاده قرار می گیرد که در آن با به اشتراک گذاشتن تعدادی ازخطوط شهری امکان استفاده برای تمام داخلی ها با (تنظیم امکانات و محدودیت ها) به وجود خواهد آمد. در واقع سانترال حکم یک مرکز مخابرات کوچک را خواهد داشت که در اختیار یک مجموعه قرار می گیرد . امکانات بالقوه سانترال و تلفن سانترال شرکت ها و حتی فروشگاه ها را ملزم به استفاده از این دستگاه می کند. از جمله این امکانات می توان به اشتراک گذاشتن خطوط شهری ، تلفن گویا ، دسترسی آسان و بدون هزینه داخلی ها به هم دیگر ، اشتراک لوازم مخابراتی بین داخلی ها و … اشاره کرد.


پاناسونیک با ارائه سیستمهایی با کارایی و امکانات بالا و قیمت مناسب توانسته در این زمینه پیشتاز باشد.


شرکت فنی مهندسی ارتباط ، نمایندگی رسمی دستگاه سانترال پاناسونیک در ایران و ارائه دهنده خدمات سانترال پاناسونیک و تلفن سانترال می باشد .