گروه فنی مهندسی ارتباط نمایندگی رسمی پاناسونیک 02188941000

گروه فنی مهندسی ارتباط نمایندگی رسمی محصولات مخابراتی پاناسونیک ، ارائه دهنده کلیه خدمات سانترال

گروه فنی مهندسی ارتباط نمایندگی رسمی پاناسونیک 02188941000

گروه فنی مهندسی ارتباط نمایندگی رسمی محصولات مخابراتی پاناسونیک ، ارائه دهنده کلیه خدمات سانترال

کدام دستگاه فکس بهتر است؟

 

کدام دستگاه فکس برای شما بهتر است؟

از فکس خود چه میخواهید؟

 

بعضی وقتها انتخاب یک فکس مناسب با شرایط و نیازهای کار شما از میان تنوع بسیار فکسها در بازار با کارایی های متفاوت و قیمت های متنوع ،برای شما مشکل خواهد بود .

 

فکسها حرارتی یا فکسهای ترمال (Thermal) :اسم این فکس ها از نحوه عملکرد آنها برای چاپ روی کاغذ های مخصوص خود گرفته شده است. که با استفاده از سنسور حرارتی مبادرت به چاب فکس مورد نظر روی کاغذ حرارتی مخصوص خود میکند.این عمل تا حدود زیادی شبیه عملکرد دستگاههای کارت خوان و خود پردازها خواهد بود. خصوصیت اصلی این فکس ها کاغذ مخصوص آنها و مکانیزم حرارتی چاپ روی این کاغذ های مخصوص است.این ویژگی مثل تمام فکس های دیگر دارای مزایا و معایبی البته از دید کاربران مختلف خواهد داشت.

مزایا :یکی از مزیت های این فکس ها، قیمت مناسب دستگاه های فکس حرارتی و همچنین قیمت بسیار کم مواد مصرفی این فکس ها که همان کاغذ مخصوص حرارتی میباشد، است.

مزیت دوم مهمی که از نقاط قوت این فکس ها است مناسب بودن آنها برای کارکرد در شرایط سخت (جاهای که اصول نگهداری فکس کمتر رعایت میشود،مثل گرد گبار و ..)و همچنین امکان استفاده مکرر و زیاد بدون آسیب میباشد.

مزیت سوّم دستگاه های فکس حرارتی را اشغال فضای کمتر نسبت به دیگر فکس ها دانست.

معایب: اصلی ترین عیب این فکس ها در مقابل کارایی بالا و مزایای ارزشمند آنها بر میگردد به همان طرز کار و نحوه چاپ حرارتی آنها،در این شرایط شما هنگام ارسال فکس هیچ مشکل یا تفاوتی نسبت به فکس های گران قیمت دیگر ندارید،ولی هنگام دریافت فکس یا کپی کردن به جای اینکه شما فکس را روی کاغذ های استاندارد مثل A4 ,A5 ,..دریافت کنید روی کاغذ های حرارتی دریافت خواهید کرد.ومشکل اصلی این است که این کاغذ ها و نوشته های روی آنها را نمیتوان برای مدت طولانی مثلا یک سال بایگانی کرد و برای بایگانی اگر نیاز باشد باید مطالب انتقال یابد.

 دیگر عیب  این دستگاه عدم اتصال به کامپیوتر است.

 

تعیین سیستم شماره گیری

تعیین سیستم شماره گیری

در این سیستم برای شماره گیری سه حالت مختلف وجود دارد که برای هر کدام از خطوط شهری می توانید حالت مورد نظرتان را انتخاب کنید.

این سه حالت عبارتند از :

1.       DTMF  : اگر این گزینه انتخاب شود ، وقتیکه داخلی با خط شهری شماره گیری می کند چه با سیستم تون و چه با سیستم پالس شماره گیری کرده باشد ، سیستم ، شماره گرفته شده را تبدیل به سیستم شکاره گیری تون کرده و سپس بر روی خط خواهد فرستاد. بنابراین زمانی این گزینه را انتخاب کنید که مرکز مخابراتی که خط به آن وصل است توانایی دریافت سیگنالهای تون را داشته باشد.

2.       PULSE  : اگر این گزینه انتخاب شود هنگامی که داخلی با خط شهری شماره گیری می کند چه با سیستم تون و چه با سیسیتم پالس شماره گیری کرده باشد ، سیستم شماره گرفته شده را تبدیل به سیستم شماره گیری پالس کرده و سپس بر روی خط خواهد فرستاد.

3.       C.BCK : اگر مرکز مخابراتی که خط به آن وصل است هم سیگنالهای تون را می تواند دریافت کند و هم پالس را و همچنین استفاده کننده از داخلی ها از سیستم شماره گیری پالس استفاده می کنند . هنگامی که شماره گیری با سیستم تون انجام گرفته باشد ، بازهم تبدیل به سیگنال پالس شده و بر روی خط فرستاده خواهد شد.

شبکه خصوصی مجازی (VPN)

شبکه خصوصی مجازی (VPN)

شبکه شخصی مجازی از خدمات شرکت مخابرات است که برای خط خروجی اگر خط خاصی باشد استفاده شود دیگر احتیاجی به یک خط خاص یا خط اجاره از شرکت مخابرات نیست. برقراری و دریافت هردو تماس شهری و خاص با استفاده از خطوط مشابه وجود دارد.

 این شبکه خصوصی قابل برنامه ریزی و اجرا در دستگاههای سانترال پرظرفیت پاناسونیک می باشد.

آموزش نحوه ارتقا ورژن سانترال پاناسونیک سری TES/TEM 824

آموزش نحوه ارتقا ورژن سانترال پاناسونیک سری TES/TEM 824


در بعضی مواقع  بعد از نصب کارت کالرآیدی بر روی دستگاه سانترال و فعال کردن برنامه از طریق گوشی اپراتور باز هم می بینیم که کالرآیدی دستگاه کار نمی کند.که عمدتا به دلیل عدم پشتیبانی کارت کالرآیدی از ورژن پایین دستگاه سانترال می باشد در این صورت شما با نگاه کردن به ورژن دستگاه می توانید بفهمید که ورژن دستگاه سانترال شما چند هست و با آپدیت آن می توانید مشکل کالر آیدی خود را حل کنید ؛ ورژن برخی مراکز تلفن سانترال پاناسونیک سری  TE،۲می باشد که اغلب کارت کالر آیدی جدید KX - TE82494X  امکان پشتیبانی این ورژن را ندارند.برای استفاده از کارت کالرآیدی باید Firmware آن را از ورژن ۲ به ۳ ارتقا دهید تا این که سانترال بتواند با کارت کالرآیدی (KX-TE82494X)  نصب شده کار کند.

در حال حاضر آخرین ورژنی که برای ارتقا ورژن سانترال سری TE وجود دارد سری TE824_Firmware_3.0.9 می باشد.
نکته:عملیات ارتقا ورژن مراکز تلفن سانترال پاناسونیک در ۳ مرحله انجام می گیرد که هر کدام پس از تمام شدن درصد پیشرفت خود به مرحله پایانی می رود و در آخر بعد از تمام شدن ۳ مرحله پیغام پایان پافتن عملیات ارتقا ورژن را نمایش می دهد و با زدن عبارت OK دستگاه شما از ورژن ۲ به ۳ ارتقا می یابد.
نکته : هنگام ارتقا ورژن سانترال پاناسونیک نباید هیچ خط شهری به سانترال وصل باشد حتما سوکت خط های شهری را از سانترال بیرون بکشید و بعد از ارتقا ورژن دوباره به سانترال وصل کنید.

سیستم دکت (Dect) چیست؟؟

سیستم دکت (Dect)  چیست؟؟

در این سیستم دستگاه مرکزی هر 30 ثانیه قدرت RF  (معمولا بیشتر از کارکردهای مکانیکی، به کارکردهای الکتریکی اشاره دارد، با این وجود سامانه‌های آراِف مکانیکی نیز وجود دارند.) اطراف را بررسی می کند و یک لیست RSSI  از کانالهای آزاد را فراهم می کند ، سپس پایه از لیست  RSSI  استفاده نموده و کانالی که کمترین میزان تداخل را دارد جهت تماس انتخاب می کند . سیستم دکت (Dect)  کانالهای آزاد برای تلفن یبسیم را پیدا کرده که تداخل با دیگر دستگاهها را بهینه تر از  FHSS  انجام دهد .

از مزایای این سیستم می توان به جلوگیری از استراق سمع احتمالی و دستیابی به بهتربن کیفیت صدا را اشاره کرد.