گروه فنی مهندسی ارتباط نمایندگی رسمی پاناسونیک 02188941000

گروه فنی مهندسی ارتباط نمایندگی رسمی محصولات مخابراتی پاناسونیک ، ارائه دهنده کلیه خدمات سانترال

گروه فنی مهندسی ارتباط نمایندگی رسمی پاناسونیک 02188941000

گروه فنی مهندسی ارتباط نمایندگی رسمی محصولات مخابراتی پاناسونیک ، ارائه دهنده کلیه خدمات سانترال

تایمر و کارایی آن در دستگاه های سانترال پاناسونیک


تایمر و کارایی آن در دستگاه های سانترال پاناسونیک

در سانترال های پاناسونیک سیستم تایمر بر روی خطوط داخلی سازمان قابل اجرا شدن است که با فعال کردن این برنامه بر روی هر داخلی سانترال ، مدت زمان مکالمه آن داخلی را با خط شهری محدود می کنیم. مدت زمان این محدودیت با برنامه تنظیم می شود و اینکه برای کدام داخلی این محدودیت اعمال می شود ، با برنامه تعیین می شود . اول باید حداکثر مدت زمان مکالمه را تنظیم کنیم ( بین 1 تا 32 دقیقه ) و سپس برای هرکدام از داخلی ها محدودیت مدت مکالمه مشخص شود.

از 15 ثانیه مانده به پایان مکالمه (مدت مجاز و مشخص شده) هر 5 ثانیه یکبار صدای بوق اخطار برای هردو نفر مکالمه کننده فرستاده خواهد شد.

این برنامه در زمانی فعال خواهد بود که مکالمه از داخلی های سازمان برقرار شده باشد

زمانی که یک داخلی بدون تایمر مکالمه ای را برقرار کند و بعد این تماس را به یک داخلی با محدودیت زمان مکالمه انتقال دهد ، مدت زمان مکالمه از لحظه انتقال محاسبه خواهد شد.

کدام دستگاه فکس بهتر است؟ (2)


 

کدام دستگاه فکس برای شما بهتر است؟

از فکس خود چه میخواهید؟

 

بعضی وقتها انتخاب یک فکس مناسب با شرایط و نیازهای کار شما از میان تنوع بسیار فکسها در بازار با کارایی های متفاوت و قیمت های متنوع ،برای شما مشکل خواهد بود .

دستگاه های فکس لیزری و چند کاره: همان طور که از اسم این نوع فکس ها بارز است نحوه عملکرد این دستگاه ها به هنگام چاپ فکس یا کپی و یا پرینت بر اساس فرایند الکتریسیته ساکن و تابش لیزر صورت خواهد گرفت.که با توجه به این عملکرد سرعت بالای برای چاپ خواهد داشت.

مزایا: مهمترین ویژگی که در همه فکس های لیزری مشترک است سرعت بالا در چاپ فکس دریافتی یا سند کپی شده خواهد بود .

مزیت دوّم قابلت اتصال به کامپیوتر است که باعث می شود دستگاه به عنوان یک اسکنر رنگی با کیفیت و با کارایی بالا عمل کند ،دریافت فکس بر روی کامپیوتر و دیگر امکانات جالب و خاص بر روی بعضی مدل ها نیاز عمده کاربران خود را برطرف میکند .

مزیت سوّم که این فکس ها دارند قابلیت شارژ کارتریج و تونر مربوط به این دستگاه های فکس پاناسونیک است.که هزینه های نگهداری آنها را بسیار کاهش خواهد داد.

معایب: شاید تنها و عمده اشکال این فکس ها قیمت بالا نسبت به فکس های معمولی و حرارتی خواهد بود که با توجه به کارایی بالای آنها قابل توجیه است.

 

تفاوت سیستم آنالوگ و دیجیتال و بهترین سیستم مخابراتی

تفاوت سیستم آنالوگ و دیجیتال و بهترین سیستم مخابراتی


در هر نوع سیستم مخابره اطلاعاتی وجود برخی از عوامل غیر قابل کنترل باعث ایجاد نویز در محیط می شود. منابع نویز شامل نویز محیط و نویز گیرنده می باشند. در یک سیستم مخابراتی گسترده که از چندین تکرار کننده که هر کدام شامل فرستنده و گیرنده های زیادی می باشند در هر مرحله نویز محیط و گیرنده به سیگنال اصلی اضافه می شود . حتی در بهترین گیرنده و کانال مخابراتی نویز به سیگنال اصلی اضافه می شود.

در یک سیستم مخابراتی آنالوگ هر گز نمی توان نویز را از سیگنال اصلی جدا کرد و بهترین سیستم مخابراتی نه تنها نویز را از بین نمی برد بلکه نویز اضافه می کند و تنها میتوان از سیستم های low noise استفاده کرد. در حالی که این برتری برای سیستم های مخابرات دیجیتال نسبت به آنالو گ وجود دارد که می توان در شرایط مناسب نویز را به طور کامل از سیگنال اصلی جدا کرد و سیگنال اصلی را در گیرنده بازسازی کرد.

در مخابرات آنالوگ تنها به وسیله فیلترهای میان گذر می توان نویز هایی را که خارج از باند قرار دارد جدا کرد ولی نمی توان نویزی که در باند سیگنال اصلی وجود دارد جدا کرد .

تفاوت سیستم آنالوگ و دیجیتال:

یکی از برتری های عمده مخابرات دیجیتال نسبت به آنالوگ بازسازی سیگنال در  مخابرات دیجیتال است.

نمی توان مدارات مجتمع IC آنالوگ با تراکم زیاد ساخت. این مدارات احتیاج به خازن- سلف و فیلتر های مکانیکی بسیاری دارند که نمی توان آنها را به صورت IC در آورد. ولی مدارات مجتمع مربوط به مخابرات دیجیتال را می توان با تراکم بسیار ساخت و از میکرو پرو سسور ها و کامپیوتر می توان در مخابرات دیجیتال استفاده کرد که باعث افزایش سرعت ارسال و کاهش حجم می شود.

تفاوت مخابرات دیجیتال و آنالوگ در پهنای باندی است که احتیاج دارند. در سیستم های آنالوگ برای ارسال یک کانال تلفنی فقط به 4 کیلو هرتز پهنای باند احتیاج است ولی در مخابرات دیجیتال پهنای باند زیادی اشغال میشود. . مثلا در مدلاسیون bpsk برای ارسال یک کانال تلفنی 6 کیلو هرتز پهنای باند است.

شاید این را به حساب ضعف مخابرات دیجیتال بتوان گذاشت ولی با استفاده از مدلاسیون های پیشرفته بعدا برای ارسال یک کانال تلفنی 64 QAM فقط احتیاج به 2 کیلو هرتز پهنای باند است. این کمتر از حالت آنالوگ است!!

فیبر نوری چیست ؟؟


فیبر نوری  چیست ؟؟

فیبرنوری محیط انتقال اطلاعات است که جنس پایه آن شیشه است،  سیگنالی که دراین محیط انتقال ؛ جریان می یابد سیگنال نوری درمحدوده امواج مادون قرمزمی باشدکه از 850 تا 1625 نانومتر مورد استفاده قرار می گیرد.

این محیط انتقال در واقع یک عایق  استوانه ای می باشد که از دو استوانه تودرتوی هم محور تشکیل شده است . استوانه داخلی موسوم به مغزی یا هسته (core) می باشد و لایه استوانه خارجی موسوم به غلاف یا پوشش (cladding ) است

.

مزایای فیبر نوری :

مصونیت دربرابر عوامل جوی

عدم القاء الکترومغناطیسی

فراوانی مواد اولیه در طبیعت

پهنای باند وسیع برای ظرفیت انتقال بالا

عمر طولاتی

امنیت کامل سیگنال

عدم تشعشع الکترومغناطیسی

استفاده کردن صفحه نمایش تلفنهای مخصوص پاناسونیک

استفاده کردن صفحه نمایش تلفنهای مخصوص پاناسونیک


اگر مرکز تلفن شما می تواند اطلاعات مربوط به تلفن کننده را ( کالر ای دی ) از مرکز مخابرات دریافت کند ( شماره گزارش ) اطلاعات مکالمه وارد شده از طریق خطوط ) Log تلفن شخص تلفن کنند و یا نام او را ) . مرکز تلفن شهری را در صورتی که شما به مکالمه جواب نداده باشید ؛ به صورت اتوماتیک ثبت خواهد کرد . شما می توانید بعدا این اطلاعات گزارش شده را مشاهده کنید که چه شماره ای و در چه زمانی وارد شده و از این اطلاعات ثبت شده برای برقرار تماس مجدد با ان و یا انها استفاده کنید .دو نوع ناحیه ثبت گزارش در مرکز تلفن وجود دارد .

1)      ناحیه شخصی که گزارشات مکالمات برای هر داخلی به طور جداگانه ثبت می شود

2)      ناحیه مشترک می باشد که گزارشات مکالمات مربوط به چندین داخلی ومکالمات تغییر مسیر داده شده از طرف سیستم دیزا در ان ثبت می شود .


حداکثر حافظه برای ثبت مکالمات جواب داده نشده در ناحیه شخصی برای هر داخلی ؛ 20 عدد و حداکثر حافظه برای ثبت مکالمات جواب داده نشده در ناحیه مشترک ؛ 300 عدد می باشد .

وقتی که حافظه ناحیه شخصی پر شده باشد ؛ مکالمات جدید هم می تواند نادیده گرفته شوند و هم می توانند برروی مکالمات از قبل وارد شده و ملاحظه شده ؛ نوشته شوند ( یعنی انها پاک شده و مکالمات جدید ثبت شوند ) ومانند همین ؛ وقتی که حافظه ناحیه مشترک پر شده باشد ؛ مکالمات جدید هم می توانند نادیده گرفته شوند وهم می توانند بر روی مکالمات از قبل وارد شده و ملاحظه شده ؛ نوشته شوند ( یعنی انها پاک شده و مکالمات جدید ثبت شود)

به طور جداگانه از اطلاعات تماس گیرنده ؛ ( BV) پیغامهای صوتی ضبط شده توسط سیستم پیغام صوتی داخلی ذخیره خواهد شد . با این حال وقتی که تلفن کننده پیغامی را می گذارد ؛ به طور اتوماتیک به قسمت اطلاعات تماس گیرنده در گزارش مکالمات ورودی لینک خواهد شد

اطلاعات زیر گزارش گیری می شوند

 - شماره تلفن تماس گیرنده و نام او

 - تاریخ و زمان ورود مکالمه

 - پیغام صوتی ( اگر ذخیره شده باشد)