گروه فنی مهندسی ارتباط نمایندگی رسمی پاناسونیک 02188941000

گروه فنی مهندسی ارتباط نمایندگی رسمی محصولات مخابراتی پاناسونیک ، ارائه دهنده کلیه خدمات سانترال

گروه فنی مهندسی ارتباط نمایندگی رسمی پاناسونیک 02188941000

گروه فنی مهندسی ارتباط نمایندگی رسمی محصولات مخابراتی پاناسونیک ، ارائه دهنده کلیه خدمات سانترال

دیزا چیست و چه ویژگی هایی دارد وچرا باید شرکت ها دیزا داشته باشند ؟


سیستم دیزای دستگاه سانترال این امکان را به تماس گیرنده می دهد تا پس از تماس با سازمان یا شرکت مورد نظر بدون اینکه با منشی یا هر فرد دیگری صحبت کند تا به قسمت مورد نظر وصل شود ، با گرفتن شماره ای می تواند با قسمت مورد نظر ارتباط برقرار کند . زمانی که فرد با شماره شرکت یا سازمان دارای سیستم دیزا تماس می گیرد پیغامی برای او پخش می شود که شامل توضیحاتی درباره داخلی ها و شماره آنهاست و فرد با گرفت شماره ها به قسمت مورد نظر وصل می شود . به بیان دیگر این سرویس عهده دارمدیریت ، کنترل و توزیع تماس های ورودی است .

اگر مرکزی دیزا نداشته باشد چندین نفر به عنوان پاسخگوی تماس گیرنده ها حضور دارند و هم چنین تماس گیرنده زمان بیشتری را باید برای وصل شدن به واحد مورد نظر صرف کند . در نتیجه دیزا دارای مزیت هایی چون :

  •     کم شدن نیروی دفتری
  •     صرف زمان کمتر از جانب تماس گیرنده برای رسیدن به هدف

همان طور که می دانید سانترال به 2 دسته کم ظرفیت و پرظرفیت تقسیم می شود . سیستم دیزا در سانترال کم ظرفیت 2 تماس در لحظه و در سانترال پر ظرفلیت 12 تماس در لحظه را می تواند مدیریت کند.

خصوصیت مهم دیزا

شیفت بندی کردن :
شیفت بندی یعنی اینکه 24 ساعت شبانه روز را به سه قسمت روز ، نهار ، شب تقسیم کرده و سازمان مورد نظر ساعت های مربوط به این سه قسمت را تنظیم می کند . به طور مثال روز را به ساعت های 8 تا 12 و 13 تا 16 (ساعت کاری شرکت) ، نهار و نماز را 12 تا 13 و شب را از ساعت 16 تا 8 صبح روز بعد قسمت بندی می کند . زمانی که فرد در ساعت های کاری تماس بگیرد با راهنمایی های موجود به قسمت مورد نظر وصل می شود ، در زمان نهار و نماز سیستم پیغام ساعت نهار و نماز را اعلام می کند و فرد می تواند در صندوق صوتی پیغام خود را بگذارد یا اگر سازمان شماره ای را برای پاسخگویی دراین ساعت در نظر گرفته وصل شود و در غیر از ساعت کاری صندوق صوتی برای گرفتن پیغام فعال می باشد.

چرا باید شرکت ها و سازمان ها دیزا داشته باشند ؟

شرکت ها و سازمان هایی که از سیستم دیزا استفاده می کنند غیر از اینکه احتیاجی به نیروی کار زیاد برای پاسخگویی به تماس ها ندارند و در هزینه های مربوط به نیروی کار صرفه جویی می کنند ، برای تماس گیرنده ها و وقتشان احترام قائل هستند که این مهم ترین مورد می باشد . هم چنین دیزا به مجموعه جلوه زیباتری می دهد و تماس گیرنده ها از این که مجموعه مورد نظر برای آنها ارزش قائل شده رضایت بیشتری دارند .

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد